Hier is een snelle manier om van witte wijn te genieten zonder je dieet te verpesten

Hier is een snelle manier om van witte wijn te genieten zonder je dieet te verpesten

Er zitten 80 calorieën in een glas zoete witte wijn, en de meeste van die calorieën komen uit de alcohol. Een Chardonnay daarentegen heeft slechts ongeveer 60 calorieën. Als u op zoek bent naar een witte wijn die uw dieet niet zal verpesten, dan is het het beste om een alcoholarme, drogere witte wijn te kiezen.

Witte wijn is eigenlijk gewoon een mix van alcohol, water en smaakstoffen – het druivensap dat de wijn begint als wordt geoxideerd door de gist die wordt toegevoegd aan het wijnbereidingsproces en de suiker wordt omgezet in alcohol en koolstofdioxide. Als je op dieet bent, kun je het beste kiezen voor een alcoholarme witte wijn.

Dat gezegd hebbende, zowel rode als witte wijn hebben een positief effect op het spijsverteringsstelsel met mate – één glas wijn bij uw maaltijd zal waarschijnlijk gunstig voor u zijn.

De juiste witte wijn selecteren

Nu u uw keuze hebt gemaakt dat u de voorkeur geeft aan witte wijn en u bereid bent om uw gebruik te controleren als onderdeel van uw gewichtsbeheersingsprogramma, moet u een wijn selecteren die u zich kunt veroorloven en die algemeen beschikbaar is. Er zijn tonnen witte wijnen verkrijgbaar in de winkels. Van de goedkoopste Chablis en Duitse variëteiten tot de duurste wijnen uit Frankrijk en Californië, er zijn duizenden flessen witte wijn beschikbaar op elk moment.

Welke wijn je kiest is vaak te maken met persoonlijke smaak – hou je van een robuuste smaak, of van een meer eiken/houten smaak? Er is een breed scala aan smaken beschikbaar als het gaat om witte wijn – je kunt er zelfs een krijgen die worden gemengd met ander fruit zoals peren of appels om een meer verfrissende smaak te bieden, en peperige wijnen die zijn ontwikkeld in vrij speciale bodems die de druiven een unieke bite geven.

Het is een slecht idee om te drinken en te sporten, omdat de alcohol je mogelijkheden kan schaden. Dus als je programma voor gewichtsverlies lichaamsbeweging omvat, probeer er dan voor te zorgen dat je alleen op je rustdagen drinkt.